vrijdag 18 februari 2011

18 februari 2011 Dag 39

Vilar de Barrio - Ourense 37 km
We beginnen droog bij zonsopgang. We lopen over lange, saaie zandwegen door landbouwgebied. Soms is de weg door de vele regen onder water en moeten we door een weiland en slootje springen. Dat doen we niet meer over 10 jaar. Na het gehucht Bobadela mooie bospaden. Na 14 km in het dorp Xunqueira de Ambia tortilla in bar. De kerk met retabel is helaas gesloten. Daarna is het eerst nog mooi, afwisselend bospad en rustige asfaltweg. Het begint weer te regenen. De aankomst naar Ourense is langdurig met veel asfalt. Ook veel bars waar we niet stoppen. Wel stopt Rob nu elke keer als het regent bij een bushokje, maar de chocoladecakejes zijn op. Voor Ourense eerst nog door een industriegebied en daarna door een oud dorpje Seixalbo. Rob loopt vooruit, neemt een verkeerde route en wacht op mij, waardoor ik als eerste in de stad ben. Ik check in hotel Corderi (2 persoons kamer met wifi 40 Euro) en zeg dat mijn companero wat langzamer loopt en later komt. Ik loop via de trap naar de 2e etage. Als Rob een half uur later aankomt, wordt hij begeleid naar de lift. In aardig restaurant vlakbij de kathedraal gegeten.

gebouwtjes rechts zijn opslagplaatsen voor mais



bospad

waterval na Xunqueira de Ambia
mimosa in industriegebied



2 opmerkingen:

  1. Joost! een goed gevoel voor humor is goud waard!!!! Ik hoop dat jullie vanavond kunnen genieten van de faciliteiten van het hotel....
    en dan morgen weer verder...... en eh, een beetje op elkaar letten he!!! Sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zojuist verschijnen er nog meer foto's en tekst.
    Interessant die mais opslag gebouwtjes!!

    Mimosa in industriegebied, prijsfoto!!!

    BeantwoordenVerwijderen