zondag 13 februari 2011

13 februari 2011 Dag 34

Calzadilla de Tera - Mombuey 28 km
In albergue thee gezet met de van Cliff en Brian gekregen gasbrander, zie foto. Een heel welkom geschenk. De luchten beloven weinig goeds. Na 2 km in het dorpje Olleros de Tera gaat de bar net open. Ontbijt met koffie en tostada. Daarna 15 km niets meer te krijgen. We lopen het dorp uit en Rob zegt net 'we houden het voorlopig droog' en meteen daarna beginnen de eerste druppels te vallen. De regen wordt gestaag meer. De wandeling is weer bijzonder. We zouden er meer van genoten hebben als het weer beter was. Bijna alles zandweg of zandpad. Langs het stuwmeer asfaltpad. Na 18 km in het dorp Rionegro del Puente opgedroogd en opgewarmd in bar Palacio met tapas en wijn. In mijn boekje stond een mooi plaatje van een ruine van een middeleeuwse hospitalero voor pelgrims. Deze blijkt geheel gerestaureerd en als albergue in gebruik. Als ik in de regen een foto maak, komt de beheerder al met de sleutels aangesneld en lijkt bijna teleurgesteld dat we zeggen dat we nog willen doorlopen naar Mombuey. Eerst moeten we de albergue nog van binnen zien en een stempel in ons pelgrimspaspoort. Het is echt heel mooi en een aanrader. Grote woonkamer, bibliotheek, keuken, douches, wasmachine en 2 slaapzalen met 40 plaatsen. We lopen toch door. Een moor-achtig landschap. We schrikken 5 edelherten op. Voor ik mijn camera uit de rugzak heb, zijn de herten in de verte verdwenen. In Mombuey in de gemeentelijke albergue met douche en heet water. Een donativo wordt op prijs gesteld.





waterkrachtcentrale



albergue Rionegro del Puente



Rob kijkt de herten na

1 opmerking:

  1. Hoi heren,

    Goed om te zien dat de brander gebruikt word, geniet ervan! Vooral met dat natte weer. We hebben het echt fantastisch gehad vorige week. Een ervaring om nooit te vergeten. Onze terugreis is voorspoedig verlopen alhoewel Brian een flinke kater heeft gehad (eigen schuld dikke bult) ;-)
    Jullie zijn zo te zien een mooier en gevarieerder gebied in gelopen sinds donderdag. Ik heb hier al mijn foto's gezet...

    http://gallery.me.com/cliffw/100176

    Groetjes en Bedankt!

    Cliff & Brian

    BeantwoordenVerwijderen