vrijdag 28 januari 2011

28 januari 2011 Dag 18

Caceres - Casar de Caceres 11 km
We hebben het zo lang droog gehad, het kon niet uitblijven. Vandaag lichte regen. Besloten om een korter stuk te lopen, zodat Rob 's middags kan slapen en wat uit kan zieken. Eerst de stad in en een muts voor over zijn oren gekocht. Plaza Mayor wordt helemaal opgeknapt. Stad uit, eerste 4 km langs asfaltweg. Gelukkig is de regen even opgehouden, anders waren we meteen al helemaal natgespat door de auto's. Daarna 7 km zandpad. Omdat het weer begon te regenen meer modderpad. Gratis onderdak in de gemeentelijke albergue tegenover gemeentehuis. We hebben betere dagen meegemaakt.


Plaza Mayor en obras

Wat een muts

De poncho aan

Eerst nog een biertje

Voor het slapen gaan

4 opmerkingen:

  1. Zal ik dan maar wat ierse whiskey meenemen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en trouwens zelf ook een "bleugg" begonne!
    http://fromsalamancatozamora.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed die muts; slapen jullie hier nu in eigen slaapzak?? Ik heb goede bewondering voor jullie....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rob, gister aan Ivonnne je blog gevraagd en ik heb net in één ruk alle 18 etapes gelezen...wel sneller dan lopen... Chapeau (in plaats van de charmante muts) voor jullie prestatie en doorzettingsvermogen !
    Zafra leek mij een hele interessante stad. Hebben jullie goed contact met de espagnolen? Verstaan jullie elkaar een beetje in het spaans? Heel knap zoals jullie de rugzak gepakt hebben. Dat is mij nog nooit gelukt, zelfs niet naar de tropische bestemmingen... Rob, ik hoop dat je je snel weer supergezond voelt om te genieten van deze krachttoer. Ik zal jullie verdere etapes zeker ook volgen ! Gerrel

    BeantwoordenVerwijderen